Karl Arvidsson – ny chef på museet

I precis lagom i tid för vårt återöppnande har vi fått en ny museichef, Karl Arvidsson.

Nya museichefen Karl Arvidsson framför museets byggnad.

Den 22:e mars tillträdde Karl Arvidsson som ny museichef på Mölndals stadsmuseum.

Karl har tidigare arbetat i Göteborgs stads kulturförvaltning. Främst på Göteborgs stadsmuseum och Sjöfartsmuseet Akvariet, men även på Röhsska Designmuseum och med Fri konst och kultur. Han har bland annat jobbat som museipedagog, samordnare av politiska mål, som utställningsproducent och projektledare.

Under de senaste 10 åren har Karl varit enhetschef på olika platser, främst publik verksamhet men även inom kulturmiljöarbete.

Redan sedan tidigare visste jag att Mölndals stadsmuseum är ett bra museum. Det känns spännande, intensivt och roligt! Just i detta nu ligger mycket fokus på återöppnandet av museet och på nödvändig covid-anpassning, berättar Karl Arvidsson.

Karl Arvidsson är född i Göteborg men uppvuxen utanför Varnhem i Västergötland. Numera bor han i Mölnlycke med sin familj.

Välkommen Karl!