Utebliven sophämtning

Har ditt sopkärl inte blivit tömt? Anmäl det direkt här på webben eller ta kontakt med oss via telefon så tar vi reda på vad det beror på. Vid halt väglag eller oförutsedda händelser kan sophämtningen bli försenad.

För att slippa betala avgift för extrahämtning måste du anmäla utebliven sophämtning senast tre dagar efter ordinarie tömningstillfälle. Om det gått mer än tre dagar och ditt sopkärl är fullt, kan du beställa extratömning mot en avgift på 324 kronor inklusive moms.

Om du loggar in i vår e-tjänst så kan du se när din ordinarie tömningsdag är och om det varit något hinder som gjort att vi inte kunde tömma ditt kärl.

Anmäl utebliven tömning av sopkärl







Vilket kärl gäller det? * (obligatorisk)
Vilket kärl gäller det?







Hur ofta har du hämtning?
Hur ofta har du hämtning?



Vilken veckodag har du normalt hämtning?
Vilken veckodag har du normalt hämtning?






Behandling av personuppgifter

När du beställer slamtömning behandlar tekniska nämnden de personuppgifter du lämnar i enlighet med dataskyddsförordningen. Du har rätt att begära utdrag och rättelse av de personuppgifter som staden behandlar. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Kontakt

Tekniska förvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
431 82 Mölndal
031-315 10 00 kontaktcenter
Felanmälan vatten, avlopp eller gator efter kontorstid: 031-315 10 00, knappval 2 (kopplas till SOS)
kontakt@molndal.se

Dela på:

Senast uppdaterad