Stensjön, John Halls väg badplats

Stensjöns ena badplats ligger vid John Halls väg, mellan Rådavägen och Gunnebo­bro. Det är en perfekt badplats för dig som har småbarn, med sin lång­grunda sandbotten. Ett gammalt namn på plat­sen är just Långgrunda.

En sandstrand vid en sjö. Längre bort syns en stor samling med vass.

Vid badplatsen finns toalett från ungefär mitten av maj till mitten av september.

Fiske är tillåtet i Stensjön om du har det gula fiskekortet. Du får däremot inte fiska vid bad­platsen. Observera att i närliggande Rådasjön är det förbjudet med förbränningsmotor om du fiskar från båt.

I Stensjön finns det en badplats till, vid strandpromenaden.

Badvattenkvalité

Varje sommar testar Bygg- och miljö­för­valtningen badvattenkvaliteten vid badplatserna.

Märker du av något problem i vattnet, hör av dig till Kontaktcenter Mölndal.

Säkerhet vid vinterbad

Mölndals stad gör inga vakar eller hål för vinterbadare. Om du gör en vak i isen på vintern är du skyldig att märka ut hålet!

Hundförbud

Det är inte tillåtet att ta med sig hund till någon av Mölndals kommunala badplatser mellan 1 april och 30 september.

Det är inte hundförbud i sjön utan på det område som är kommunal bad­plats. Under förbuds­perioden kan du alltså vara på en annan plats runt sjön med din hund, men inte där den kommunala bad­platsen är.

Adress: John Halls väg.
Karta Stensjön, John Halls väg badplats

Ta gärna cykeln till badplatsen. Det är enkelt att åka buss till badplatsen. Närmaste hållplats, Gunnebo park, ligger två minuters promenadväg bort. Sök din resa, Västtrafik.

Tar du bil, tänk på hur du parkerar! Blockera inte vägen för Räddningstjänsten. En mindre parkering för bilar finns i närheten. Något längre bort finns en stor parkering vid Gunnebo slott.

Dela på:

Senast uppdaterad